söndag 24 oktober 2010

Årets trädgårdsprojekt

Känner mig nöjd när jag ser tillbaka på mitt trädgårdsprojekt, anno 2010. Det blev som jag hade tänkt mig och jag är inte klar ännu! I år var året som jag äntligen tog tag i den del av trädgården som gått under namnet "dungen". Där har en gång i tiden den tidigare ägaren försökt få till en rabatt. Men efter fler år av kraftigt eftersatt underhåll, även av oss, hade gräset mer eller midre tagit över allt.

Tyvärr bestod "dungen" av mycket sten och sprängsten. Idoga försök har gjorts för att få bort det som går vilket har varit ett tungt arbete. Planteringarna har inte alltid gjorts på de platser jag först tänkt mig utan jag har fått lov att tänka om under arbetets gång,  men det har blivit bra ändå! Jag hade tänkt mig fler blommor men fick och lov att ge mig på grund av all sten och anlade en grusgång istället. Grusgången visade sig vara både vacker och praktiskt. Den innebär att jag lättare kommer åt större delen av planteringen för att rensa ogräs, som trivs väldigt bra i "dungen".



Min vackra ljusrosa New Dawn ros

Grusgången

Kaukasisk förgätmigej


Mina rostorn med varsin klätterros

Rostigt växtstöd bland höstfloxen

Kärleksört

Mer sten

Höstflox

Daglilja

Ser fram emot nästa år för att få se hur alla växter tar sig, samtidigt smider jag planer för nästa års trädgårdsprojekt.

Kram /Eva

1 kommentar:

  1. Hej! Vad fint du har det och visst känns det bra när man är nöjd med sina trädgårdsprojekt! Roligt att få se en glimt av växtstöden...Ha det bra! Anna

    SvaraRadera